الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

تعليق غير متوقع من أمينة شلباية على إطلالة أسما شريف منير

موقع أيام نيوز

تصدرت أسما شريف منير مؤشرات البحث خلال الساعات الماضية، وذلك بعدما ظهرت على السجادة الحمراء في حفل مهرجان القاهرة  للڈم ..ا بإطلالة ملفتة للأنظار.

حيث أث١ارت أسما شريف منير جدلا واسعا على السوشيال ميديا ، بعد ظهورها بدون شعر و بفستان سهرة ملف١ت للأنظار في المهرجان.

علقت أمينة شلباية عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي الأنستجرام، على إطلالة أسما شريف منير في حفل مهرجان القاهرة قائلة:”متتدخلوش في اللي ملكوش فيه!!..اصح حاجة وأنسب حل لو الشعر محـ١ـروق أو تعبان هو اللي عملته الحل الوحيد لو شعرنا وصل لمرحلة كبيرة من الت١لف أنه يتقص لأن دا بيكون شعر ميــ،ت مش هيجيب معاه أي نتيجة مهما استخدمنا شامبو او كريم او اي حاجة في الدنيا مش هيعالجه غير القص.”

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

كتبت:” الخطوة دي ج١ريئة جدا ومش بقول لأي حد أنه يعملها بس هي حاجة صحية جدا وشعرها لما يطلع هيطلع قوي و صحي جدا لو مفيش أي مشاكل صحية داخلية.”

شريف منير يدافع عن ابنته أسما ويدعمها بعد حلق شعرها

في أول تعليق له بعد الانتقادات التي تعرضت لها ابنته أسما شريف منير نتيجة حلق شعرها أمام الكاميرا، وظهورها حليقة الرأس في مهرجان القاهرة للڈم ..ا، دافع شريف منير عن ابنته، وڈم . الخطوة التي قام بها، وقال: "ايه الدوشة اللي إنتو عاملينها دي، وإيه الضجة اللي إنتو عاملينها دي، كل ده عشان بنتي قصت شعرها قدام الكاميرا؟ إيه الغلط اللي هي عملته؟ تصرف عادي جدًا مفيهوش أي حاجة".

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

وتابع شريف منير خلال فيديو له عبر إنستقرام: "اوعوا تفتكروا إني هاجي على بنتي عشان خاطر أكسب رضاكم، دي بنتي اللي ماليش غيرها وبحبها".

ولفت شريف إلى أنه معجب بلوك ابنته أسما قائلا: "بالمناسبة اللوك اللي عملته عاجبني وأنا مبسوط منها قوي"، مضيفا: "بنتي متربية كويس جدًا، بس هي بتتصرف باللي هي حاسة بيه، المهم إنها متكونش بتأذ٣ي حد". 

أسما شريسف منير

شريف منير لابنته " شكلك حلو جدًا وخدتي الترند برافو عليكي"

واعتبر شريف أن ما حصل من ابنته ليس عي٧بًا: "اللي حصل من بنتي مش غ٨لط ومش عي٨ب، هي مغلطتش في حد فيكو، ومغلطتش في نفسها"، مضيفًا: "أنا أب مسؤول إني أحميها، وهي حرة في تصرفاتها، وأسما أنتي شكلك زي القمر، وشكلك حلو جدًا، وخدتي الترند.. برافو عليكي"

تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.

وختم قائلا: "متسمعيش كلام حد ومتهتميش بكلام حد، وأنا مش مهتم بالكلام اللي بيتقال عليا ولا عليها، بنتى أم ولديها بنوتة ومسئولة عن نفسها، المهم إننا مش بنضر حد".

أسما شريف منير

من جهتها، أسما علّقت على صورها من مهرجان القاهرة للڈم ..ا وهي حليقة الرأس قائلة: "طيب اول حاجة شكراً علي كل ردود الفعل، الوحشة و الحلوة كلها، ساعات مواقف زي دي بتخلي ناس تشوف ناس تانية عاملين ازاي، مجرد انهم بيعبروا عن رأيهم، و شكراً لكل الناس اللي كانت خايفة و قلقانه عليا، ممكن بقي اقولكم الحكاية من وجهة نظري ببساطة...".

أسما شريف منير: كنت عارفة اني هبقي ترند

تابعت: "اولاً الحكاية جت بالصدفة جداً، و كان قرار لحظي و اڼفعالي جداً، و مش ندمانه عليه، تاني حاجة انا مش بعمل كده عشان اطلع ترند، بس كنت عارفة اني هبقي ترند، في فرق كبير بين عايزه و عارفة، على فكرة الترند ده نقمه مش حاجة حلوة خالص بس مش هدخل في الجدل ده دلوقتي، ثالث حاجة انا الحمد لله كويسة و مبسوطة و مش واخدة الخطوة دي بسبب اكتئاب خالص بالعكس، دي صفحة جديدة حلوة مليانة تفاؤل و قوة و ارادة و تحدي و جړأة و شجاعة و كل حاجة ايجابية في الكون".

يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.

أضافت "أنا فعلاً من فترة كنت بمر بمرحلة صعبة جداً، بس كنت في رحلة بقالي شوية بتعافي منها و بقف علي رجلي من الاول، و كان اخرها رحلة دهب، فا تاني بالعكس ده مش اكتئاب، ده مرحلة انتقاليه مؤمنه اني هحقق فيها حاجات كتير".

وللأشخاص الذي ضخّموا من الموضوع قالت: "آخر حاجة الجم١عة اللي مكبرين الموضوع، ده شعري مش شعرك، وحاجة كده بجد أخيرة انا عاجبني شكلي جداً بصراحة، شكله جامد و مديني ثقه في نفسي جداً بحبكم اوي بجد ".