الإثنين 16 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

7 دول تدفع راتب وتوفر عمل ثابت وإقامة لك أنت وعائلتك مقابل العيش فيها والسبب..

انت في الصفحة 1 من صفحتين

موقع أيام نيوز

هل تعرف ان فيه بلاد خارج مصر تعرض عليك فرص إستثمار كبيرة وأيضا مبالغ مالية مقابل بفقط أن تعيش فيها ؟!
وفوق هذا كله مميزات أخرى عديدة ستتعرف عليها من خلال التقرير التالي:

صحيح معظم الناس بتكد وتتعب عشان بس حلمها إنها تسافر خارج بلادها ويعيشوا برا حتى لو هيدفعو ملايين ..
لكن تخيل بئا إن فيه بلاد بتقولك احنا اللي هندفعلك فلوس وهنديلك فرص كبيرة مقابل إنك تعيش معانا وكمان لو عمرك فوق 18سنة هنقدر تساعدك ونوجهك كمان بمشاريع إستثمارية

طب ياتري البلاد دي مين ؟ وهل لكل بلد عرض مختلف للمواطنين اللي حابين يعيشوا فيها ولا كلهم زي بعض ؟!

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

أكيد طبعا كل بلد بتختلف عن التانية وحسب جريدة الوطن البلاد دي تبقي 7 بلاد وقرروا انهم يقدموا عروض قوية عشان يجذبوا مواطنين يعيشو فيها

طب ياترى عملوا كده ليه ؟!


لأن كلهم أجمعوا أنهم عندهم نقص كبير في السكان وعدد المواليد بمختلف تفاصيل كل بلد عن التانية وعشان يستمروا في الاستثمار والتواجد بشكل عام قرروا انهم يجذبوا سكان من خارج بلدهم بالعروض اللي هقول عليها دلوقتي عشان يزودوا سكان بلادهم ..

وده زي أسبانيا مثلا : لأن بينخفض عدد سكانها بشكل ملحوظ ومعدل المواليد هناك بينخفض عدد المواليد لي 1.35 لكل سيدة.

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.

ده غير كمان إن السكان اللي هما أصغر في السن بيروحوا يعيشوا في بلاد تانيه عشان كده أسبانيا عملت حوافز لجذب سكان جدد.

فمثلا قرية يونجا في أسبانيا عملوا منح للشباب المقبلين علي الزواج بقيمة 3600 دولار أمريكي عشان يعيشوا هناك وكمان هتاخد نفس المبلغ لكل طفل هيتولد في القرية .

اما إيطاليا :
فهي كمان بتعاني من نفس مشكلة أسبانيا وهى نقص في أعداد السكان وبرضه في منها مدن بتدفع فلوس للناس عشان يعشيوا فيها ومنها مدن بيمنحوا ساكنها بيت مجاني مقابل إنك تعيش معاهم.

انت في الصفحة 1 من صفحتين